Mobbning

Mobbning är ett väldigt svårt ämne.
Oftast mobbar folk för att de själv är väldigt svaga och inte mår särskilt bra.
Mobbning kan pågå på många olika sätt.
Det kan hända t.ex. på internet, i skolan, via sms med många andra saker.
Reaktionen är väldigt olika från person till person.
Några vill inte äta, några vill inte prata, några kommer i dåligt sällskap och några mår helt enkelt väldigt dåligt.
Om man blir mobbad med att man är annorlunda byggd än andra kan man få bulimi/anorexia och sluta äta.
Som jag, när en bekant sa att jag var stor.
Jag slutade att äta och gick ner minst 20 kg.
Jag blev så smal att jag ibland fik väldigt ont i magen och kräkte.
Detta är ett så hårt att skriva om kan jag säga er.
Det är inte lätt att känna att någon annan tycker att man är ful på något sätt.
Alla skrattade och glodde på mig.
Det fanns ingenting att göra.
Jag kunde inte gå, de vuxna brydde sig inte så mycket och ingenting hade jag att göra.
Ingen vill stå i den situationen.
Ingen vill vara vattenpölen i skuggan som alla trampar i.
Vi vill vara blomman i solen som folk skickar glädje till.
Så kom igen folket!
Om ni ser någon som blir mobbad, säg ifrån!
Sluta vara rädd och tänk positivt. Du kommer att hjälpa personen och trampa ner mobbarna själv genom hjälp.
Mitt sista ord idag är:
Le åt den som trampar ner dig, för det trampar ner personen själv.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Ashley

Stanna kvar!!<3

RSS 2.0